انکار تجاوز به زن جوان از سوی سارقان حرفه‌ای

انکار تجاوز به زن جوان از سوی سارقان حرفه‌ای

اعضای باندی که متهم هستند زنی را در کرج مقابل چشمان شوهرش ربوده و مورد آزار قرار داده‌اند، اتهامات خود را انکار کردند.

به گزارش شرق، اعضای این باند وقتی بازداشت شدند که مردی به پلیس خبر داد همسرش را مقابل چشمان او ربوده‌اند. ماموران بلافاصله بررسی‌های خود را آغاز کردند و چند کیلومتر آن طرف‌تر جسم نیمه‌جان زن جوان را پیدا کردند. وقتی این زن به بیمارستان منتقل شد و بهبودی نسبی پیدا کرد، گفت: داشتم با شوهرم صحبت می‌کردم که چند مرد سوار بر پرایدی آمدند و من را سوار ماشین کردند و بردند. آنها در ماشین من را مورد آزار قرار دادند و بعد در کنار جاده در حالی‌که ماشین در حال حرکت بود مرا به بیرون پرت کردند.

ماموران با به دست آوردن مشخصات متهمان، بررسی‌های خود را ادامه دادند و بعد از دو ماه توانستند سه نفر از اعضای این باند را شناسایی و بازداشت کنند. متهمان در بازجویی‌های متعددی که از آنها انجام شد به تعرض به زن جوان اعتراف کردند و گفتند بعد از تجاوز به این زن مبلغی پول و طلای او را هم سرقت کردند.

با همکاری سه مرد جوان، دو متهم فراری دیگر که یکی از آنها رییس باند بود شناسایی و بازداشت شدند. این فرد هم بعد از چند روز مقاومت اعتراف کرد در این مدت ده‌ها نفر را مورد سرقت و آزار قرار داده ‌است. بنابراین به درخواست بازپرس رسیدگی‌کننده به این پرونده، عکس متهمان بدون پوشش در روزنامه‌ها چاپ شد و 80 نفر از شاکیان شناسایی شدند و شکایت خود را مطرح کردند. با توجه به اینکه اولین شاکی ادعا کرده ‌بود مورد تعرض قرار گرفته‌است، رسیدگی به این پرونده در صلاحیت دادگاه کیفری‌ استان البرز تشخیص داده شد. وقتی شاکیان در دادگاه حاضرشدند، جزییات را شرح دادند و گفتند که متهمان آنها را به زور سوار ماشین کردند و بعد دارایی‌شان را به یغما بردند. این در حالی بود که شاکی اصلی در دادگاه حاضر نشد.

با این حال از آنجایی که جرم تجاوز به عنف نیاز به شاکی خصوصی ندارد، هیات قضات رسیدگی‌کننده باوجود انکارهای متهمان اعلام کردند مدارک قانونی در پرونده وجود دارد که نشان می‌دهد متهمان مرتکب جرم تجاوز به عنف شده‌اند. به همین دلیل همه آنها را به اعدام، زندان و رد مال محکوم کردند. وقتی حکم با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور رفت هیات قضات دیوان به دلیل نواقصی که در پرونده وجود داشت رای صادره را نقض کردند و این بار پرونده در شعبه هم‌عرض مورد رسیدگی قرار گرفت.

متهمان که چندان جلسه در این شعبه محاکمه شدند، با رد اتهام تجاوز به عنف مدعی شدند شاکی پرونده خود به آنها پیشنهاد رابطه داد. یکی از متهمان گفت: وقتی ما زن جوان را سوار ماشین کردیم گفت من برای دیدن شوهرم به کرج آمده‌ام و اگر بخواهید با من رابطه داشته ‌باشید، مشکلی ندارم اما باید به من پول بدهید. ما هم نمی‌خواستیم به او پولی بدهیم. سر این موضوع دعوا کردیم بعد یکی از دوستانم در ماشین را باز و زن جوان را به بیرون پرت کرد. چیز زیادی هم همراهش نداشت که بخواهیم از این زن بگیریم. او دروغ گفته ‌است.

متهم ادامه داد: این زن در جلسات مختلف دادگاه شرکت نکرد و حتی همان ابتدا رضایت هم داد. اگر خودش مقصر نبود این کار را نمی‌کرد. متهمان سپس سرقت‌هایی که انجام داده ‌بودند را پذیرفتند اما همچنان در آخرین دفاعیات خود هم تاکید کردند که مرتکب تجاوز به عنف نشده‌اند.

بنابراین گزارش، به زودی قضات در مورد متهمان تصمیم‌گیری و رای خود را صادر می‌کنند.





سایر مطالب بهرام لند:



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد