کلاهبرداری زنجیره ای با وعده اعطای مسکن و خودرو


کلاهبرداری زنجیره ای با وعده اعطای مسکن و خودرو

کلاهبرداری که با وعده اعطای مسکن و خودرو با نفوذ به چندین خانواده در نقاط مختلف کشور مرتکب کلاهبرداری های میلیونی شده بود، هفته گذشته دستگیر شد.

به گزارش خراسان، این مرد ۵۳ساله هفته گذشته در پی شکایت یک شهروند و اخذ حکم سیار جلب از شعبه ۱۲۴ مجتمع قضایی صدف در چهارراه ابوطالب مشهد دستگیر شد.

ماجرای کلاهبرداری های این فرد که از سال ۸۲ آغاز شده بود به زمانی بر می گردد که متهم مذکور در زندان با شهروند دیگری که در پی یک حادثه تصادف محکوم به حبس شده بود، آشنا شد و در آن جا با معرفی خود به عنوان فردی پولدار و کسی که برای سازمان مسکن و شهرسازی خانه می سازد، ادعا کرد که در کار ساخت و ساز مسکن و فروش خودرو است و می تواند با اخذ مبالغ اندکی برای وی و دیگر بستگان او آپارتمان و خودرو تهیه کند.

متهم مذکور با این شگرد و با چرب زبانی و بازی کردن نقش های متفاوت، به تدریج در خانواده این فرد نفوذ و سپس با دیگر بستگان و همسایگان وی ارتباط برقرار و به منازل آن ها رفت و آمد کرده است. وی در مدت کوتاهی توانسته بود اعتماد چندین خانواده را جلب و رفت و آمدهای خود را به منازل آن ها تشدید کند به گونه ای که حتی در این مدت با بستگان طعمه های خود در تهران، کرمان و مشهد ارتباط برقرار کرده و به آن ها نیز وعده اعطای خودرو و آپارتمانی در قبال اخذ مبالغی داده بود.

گفته می شود، تعداد افرادی که بدین شیوه از آ ن ها پول گرفته شده حدود ۴۸ نفر است که حدود ۱۰ نفر آن ها دیروز به منظور اعلام شکایت و پی گیری پرونده در اداره آگاهی خراسان رضوی حضور یافته بودند. این مالباختگان برگه های معرفی نامه جعلی تحویل خودرو از ایران خودرو را به خبرنگار خراسان نشان دادند که متهم با اخذ مبالغی این معرفی نامه را به آ ن ها داده بود تا خودرو تحویل بگیرند.

همچنین متهم مذکور فرم هایی جعلی را به طعمه های خود نشان داده و گفته بود که می تواند از زمین شهری برای آن ها زمین بگیرد و مسکن بسازد.یکی از مالباختگان خانمی به نام «م» از کرمان است که به خراسان، گفت: متهم در پی آشنایی با خانواده آن ها خواهرش را نیز به همسری برگزیده است.

وی که برای پی گیری شکایت خود از کرمان به مشهد آمده بود، مدعی شد: تحت تاثیر وعده های دروغ این فرد طلاها و حتی باغ پسته ای را که در زرند کرمان داشتیم فروختیم و مبلغ ۴۰ میلیون تومان را که فراهم کردیم به متهم دادیم تا وی به ما آپارتمان تحویل دهد اما با گذشت چند سال هرچه تماس می گیریم فقط به ما بد و بیراه می گوید.

یک پیرزن کرمانی نیز که با مشاهده عکس متهم با مشت به عکس می کوبید و او را نفرین می کرد، نیز گفت: من سرپرست خانوارم و بچه های یتیم دارم، تمام طلاها و هرچه وسایل زندگی داشتم فروختم و به متهم دادم تا برای من منزلی تهیه کند اما او وقتی طلب پولمان را می کنیم فقط فحاشی می کند.

یک خانم میانسال اهل تهران نیز که با متهم از طریق بستگان خود در مشهد آشنا شده بود، نیز از مبالغ میلیونی که از وی کلاهبرداری شده بود، خبر داد و گفت: متهم قرار بود در شهرک اکباتان تهران برایم آپارتمانی بسازد برای همین نیز یک روز مرا به این شهرک برد و آپارتمان های در حال ساخت را نشانم داد و گفت از همین واحدها یکی متعلق به شماست.

وی افزود: متهم گفت کف آپارتمان باید سرامیک شود و من پول ندارم برای همین 3.5 میلیون تومان از من بابت سرامیک کاری گرفت. وقتی نیز از او پرسیدم که آپارتمانم تراس دارد یا خیر، پاسخ داد تراس دارد برای همین از او خواستم که برایم در تراس یک باربیکیو بسازد که بابت آن هم ۲۵۰ هزار تومان از من گرفت در حالی که اصلا آپارتمانی در کار نبوده است.

یک خانم میانسال دیگر اهل مشهد نیز گفت: متهم پس از اخذ مبالغ میلیونی ادعا کرد آپارتمانی که برایم می سازد در خیابان اندیشه شهرک قاسم آباد است او حتی روزی به من گفت آپارتمان در حال تکمیل است، برای همین با هم به یک سنگبری معروف در مشهد رفتیم تا سنگ روی اپن ببینیم و بخریم.

آن جا هم برای خرید سنگ از من مقداری پول گرفت در حالی که همه این پول ها برای آپارتمانی بود که اصلا وجود خارجی نداشت.مالباخته های دیگر نیز در این گفت وگو مدعی شدند که متهم یاد شده خود را به ما و خانواده هایمان نزدیک کرد و به گونه ای رفتار می کرد که به او اطمینان کامل پیدا کرده بودیم.

به همین منظور هر مبلغی را که می گفت به او می دادیم. یکی دیگر از مالباخته های تهرانی می گفت: وقتی متهم به تهران می آمد از او و دوستانش به گرمی پذیرایی می کردیم و چند روزی را میهمان ما می شد.متهم مذکور بیشترین طعمه های خود را از میان زنان سرپرست خانوار انتخاب می کرد و حتی به برخی ها نیز طبق اظهارات خود مالباختگان پیشنهاد ازدواج موقت می داده است!





سایر مطالب بهرام لند:



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد