انتخابات مجلس نهم / رهبر انقلاب و حضور در انتخابات + عکس

انتخابات مجلس نهم / رهبر انقلاب و حضور در انتخابات 



رئیس ستاد انتخابات کشور زمان اعلام نتایج انتخابات در حوزه های کوچک را 48 ساعت بعد از پایان اخذ رای و در حوزه های بزرگ را 72 ساعت بعد از پایان عملیات اخذ رای اعلام کرد.
 
رأی گیری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 آغاز شد.

به گزارش عصرایران ، در اولین دقیقه های آغازین رأی گیری ، مقام معظم رهبری ، رأی خود را در صندوق سیار معروف و تاریخی شماره 110 در حسینیه امام خمینی (ره) انداختند.





رهبری و انتخابات


 ایشان پس از انداختن رأی خود به صندوق به مردم توصیه کردند که در اولین ساعات رأی‌گیری رأی خود را به صندوق بیندازند.

رهبر معظم انقلاب اظهار کردند: معتقدم حضور در انتخابات وظیفه و همچنین حقی است که متعلق به همه ماست و باید از این حق استفاده کنیم و وظیفه‌مان را انجام دهیم.

ایشان خاطرنشان کردند: حضور اول وقت در پای صندوق‌های رای مثل نماز هرچه به اول وقت نزدیک‌تر باشد فضیلت بیشتری دارد. البته این امر به لحاظ شرعی مطرح نیست، بلکه بر اساس نگاه عقلایی وقتی انسان جمعه اول وقت این کار را انجا دهد دغدغه حضور در ساعات پایانی و شلوغی پای صندوق‌های رای را نخواهد داشت.

ایشان تاکید کردند: مردم عزیز ما این کار را با احساس حجت بین خود و خدای متعال انجام دهند و نام هر 30کاندیدا را نیز در برگه‌های رای بنویسند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اهمیت این دوره از انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات همیشه برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت بوده و همیشه پیام‌هایی را برای دوستان و دشمنان ما داشته است.

ایشان افزودند: 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در انقلاب‌های دیگر دنیا با گذشت زمان مردم خسته و دلزده شده و تغییر کرده‌اند این در حالی است که ملت ما با عزم راسخ پس از 33 سال راه خود را ادامه داده و همان خصوصیات را دارد.

ایشان اظهار کردند: این روزها قدرت‌های شکست خورده استکباری می‌خواهند با ایجاد هیاهو خود را حفظ کنند، مسائلی مانند حقوق بشر و تحریم و البته تهدیدهای لفظی را علیه ایران به کا می‌برند. ملت ایران پاسخ آن‌ها را با عمل خود نشان خواهند داد و هرچه امروز بیشتر بیایند برای کشور مفیدتر است و هرچه انتخابات پرشورتر برگزار شود برای آینده و آبرو و حفظ امنیت و مصونیت کشور بهتر است.

 48 میلیون و 288 هزار و 799 واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

زمان اعلام نتایج
 
در همین حال رئیس ستاد انتخابات کشور زمان اعلام نتایج انتخابات در حوزه های کوچک را 48 ساعت بعد از پایان اخذ رای و در حوزه های بزرگ را 72 ساعت - سه روز - بعد از پایان عملیات اخذ رای اعلام کرد.

به گزارش هیات بازرسی استان تهران، صولت مرتضوی در اولین ساعات آغاز اخذ رای در سراسر کشور در جمع خبرنگاران ‏مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق های رای در اولین ساعات اخذ رای پرشور و عالی بوده است، گفت: نتایج انتخابات در حوزه های کوچک ظرف 48 ساعت پس از پایان رای ‏گیری اعلام و در حوزه های بزرگ مانند تهران 72 ساعت بعد از پایان رای گیری اعلام می شود.‏
 
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: بر اساس قانون زمان برگزاری انتخابات 10 ساعت است که وزیر کشور ‏اختیار دارد این زمان را تمدید کند.‏ 





سایر مطالب بهرام لند:



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد